4 Ocak 2015 Pazar

ATÖLYE SOBA YAPIMI

          Merhaba 
 Duman yaptığımız teraslı yuvasının keyfini sürmeye başladı ve çok mutlu görünüyor.

 

Havalar soğudu atölyede çalışmak zorlaştı,ısınmak için tuğlalardan bir ocak yaptık.Üzerini örtüp birde baca ilave ettik.Tahmin edersinizki tuğlaların her yanından dumanlar çıktı ısınma fikrimiz  pek işe yaramadı :)        



Hurdacı da eski döküm bir kuzine sobanın üst tablasını bulduk.

                                        

Bu ara döküm üstlük aldığımızda paslı idi Trabzon dan binbir rica minnet getirdiğim polisaj ustası işe başladı ve




bütün parçaları bir güzel temizledi,parlattı ve yaldız boyayla boyadı,sonuç çok güzel oldu ustanın ellerine saglık ;)))



Fakat sadece tuğlalarla bu iş olmayacak toprakla delikleri kapatsak sorunu çözerdi ama kalıcı bir çözüm istemediğimizden zamanı gelince kaldırılabilecek güzel görünümlü adı ne olursa olsun ısıtan bir soba,şömine,ocak yapmaya geldi.Elimizde bulunan bir demir masamız vardı onu keserek işe başladım.
    
      


    

Kafamda tasarladığım ve çizdiğim ölçülere göre keserek kaynaklarını yaptım.
   

Döküm kapağımızıda sobamıza monte ettim.



Daha sonra içini ateş tuğlaları ile döşiyerek yanma odasını oluşturdum.






daha sonra dışını dere taşları ile kaplıyacağım,işlem bitti montaj tamam ,ateş yakma ve ısınma zamanı.Şu an için atölyede,havalar ısındığında dışarda ızgara ve çay yapmak için tasarladım,çok özel oldu


İş yaparken bizi epey ısıttı ve çok keyifli oldu,ön kısmınada hurdacıya verilmiş bir fırının camını almıştım onu koydum hoş göründü ve ısı yayılımını çok güzel veriyor.

Hoşçakalılım.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder